Effektivt och flexibelt affärssystem för lagerhantering

Med våra affärssystem och digitala verktyg får du hjälp med lagerhantering. Automatisering och digitalisering av lagerrutiner, är ett måste i dagens konkurrensutsatta värld. Låt affärssystemet hjälpa dig till ett effektivare och säkrare arbete med hjälp av digitala hjälpmedel och ett affärssystem som håller ordning och reda på dina varor. Se till att du har bra rutiner från inköpet till att varorna ska lämna lagret för utleverans. 

Genom att vi digitaliserat hela processen har vi full spårbarhet på lagret

Affärssystem utan dyra uppdateringar“Våra kunder som är grossister i fiskbranschen har stora krav på snabba flöden av varor och full spårbarhet på lagret. Genom att vi har digitaliserat flödet så kan kunden sälja och leverera snabbare.

Vi har handdatorer som verktyg vid in- och utleveranser och etikettmaskiner kopplade till affärssystemet för att snabbt märka upp produkterna.

Eftersom allt är integrerat med Visma Business så är rutinen från en försäljningsorder till leverans väldigt effektiv.”

Kontakta Per-Erik Sundh på LinkedIn, logistikexpert och affärssystemkonsult

 

 

Viktiga funktioner för ditt lager

  • Leverera dina varor från fritt antal lager med möjlighet till placeringar. Du kan dessutom lägga till en handdatorlösningar för mobil frihet och ökad effektivitet vid plockrundan.
  • Har du behov av spårbarhet. Batchhantering och serienummer är grunden för full spårbarhet vid inköp, försäljning och egen tillverkning.
  • I affärssystemet kan tid och material kan kombineras i order för smidig fakturering och uppföljning.