Rapporter och budget på webben – för Visma Business och Visma.net

Med OneStop Reporting får du ett fullvärdigt BI-verktyg. Analysverktyget ger dig möjlighet att effektivisera den dagliga verksamheten och få fullständig översikt. Använd färdiga mallar eller skapa enkelt skräddarsydda rapporter, gör budget och analyser – allt byggt på relevanta siffror i Visma Business eller Visma.net – och delar dem sen med dina medarbetare via webben.

Nyckelfunktioner

Skräddarsy egna rapporter
Rapport- och budgetdesign i Excel. Skräddarsy egna mallar och redigera standardinnehåll som du själv önskar. Drilla ned på transaktionsnivå och se bilaga och faktura med ett klick.
Flexibla budgetprocesser
Budget och prognos med arbetsflöde. Tilldela uppgifter, kontrollera processen och godkänn budgetarna på webben. Koncernrapportering med automatisering av elimineringar.
Automatiserad distribution
Automatiserad publicering och delning Automatiserade utskick av rapporter till användare på mail och i OSR Portal. Styr rättigheter och tillgång på användar- och rollnivå.

 

rapporter i webben för visma

Bara fantasin sätter gränserna

Liksom allt annat finns det inget som överträffar att kunna skräddarsy sina egna rapporter helt efter behov. OneStop Reporting har Excel-gränssnitt för utformning och redigering av rapport- och budgetmallar. I Report Designer-modulen arbetar du med dra-och-släpp-funktioner, vilket betydligt underlättar rapportdesignprocessen. Med fördefinierade nyckeltal och periodfunktioner kan du på kort tid skapa rapporter som kan innehålla data tvärsöver de olika modulerna i ekonomisystemet.

Automatiserad publicering

Föreställ dig en lösning som kan automatisera körning och publicering av rapporter. Du väljer vilken rapportmall som ska användas, vilket företag rapporten ska köras på, vem den ska till och när den ska köras och publiceras.

Allt detta innebär att du kan ställa in automatisk publicering varje vecka, varje månad, varje timme och till flera mottagare samtidigt. OneStop Reporting ger dig full kontroll över rapportprocessen.

En fullständig budgetprocess på webben

Om du är administratör för budgeteringen på företaget vet du hur tidskrävande det är att samla in budgetdata från flera källor/avdelningar. Och du kanske sitter med en ”kopiera och klistra in”-process i flera lokala Excel-filer? OneStop Reporting erbjuder en komplett budgetlösning på webben, integrerad med data från ert ekonomisystem. Alla budgetformulär är ”live”. Det innebär att ni alltid har historiska data i budgetformulären.

Budgetregistreringen sker på webben och under budgetbokföringen har ni tillgång till stödfunktioner som fördelningsnycklar, procentbaserade beräkningar och historiska värden. Dessutom går det att specificera budgetposterna ytterligare via Linjespecifikationer.

Genom arbetsflödesprogrammet i OneStop Reporting får ni full kontroll över hela budgetprocessen. Du kan hantera och tilldela andra slutanvändare uppgifter, följa deras status i budgetarbetet, få meddelanden när slutanvändarna har slutfört sin budgetering och godkänna den färdiga budgeten. Dessutom finns det en inbyggd aktivitetslogg som du kan använda för att kommunicera med de olika slutanvändarna. Detta gör budgetprocessen enkel och okomplicerad.

 

 

Vill du veta mer om One Stop Reporting? Tveka inte att kontakta mig för mer information

/Daniel Johansson
+46 733 93 97 11
Kontakta mig gärna på LinkedIn

 

 

 

 

LÄS MER