Support & Förvaltning

”Årets Tillväxtpartner 2021” i Vismas senaste undersökning. Det säger en del om hur vi förvaltar både nya som befintliga kundrelationer.

Vad säger våra kunder om oss och vår support

”Så fort projektet är klart, det är då verkligheten börjar.
Då känns det tryggt att ha Direktkonsult som partner. Ifall
något skulle uppstå, har man alltid någon som är kompetent, kunnig och villig att hjälpa till”
, – Christian Ahlin, IT-chef på Nordward/Fisk Idag.

Mac-dator med Visma affärssystem

Support utan mellanhänder. Testa oss gärna!

Sedan 1985 har vi på Direktkonsult arbetat efter samma ledstjärna. Att alltid sträva efter att erbjuda snabba effektiva systemlösningar för våra kunder, både under och efter leverans.

I vår support kommer du direkt till en senior konsult som kan hjälpa dig, utan mellanhänder.

”Årets Tillväxtpartner 2021”i Vismas senaste undersökning

  • Last-line support – Alltid seniora konsulter
  • Kundkännedom – Väl insatta i dina system
  • Årlig workshop – Kostnadsfri vidareutveckling
  • Fria avstämningsmöten – Bollplank och rådgivare
  • Helpdesk – Support och kunskapsdatabas
Laptop med Visma affärssystem

Frågor och svar

Här listas de vanligaste frågorna vi får om support & förvaltning. Fick du inte svar på din fråga går det jättebra att kontakta oss.

Vad kostar er support?

Kostnaden för våra supportavtal beror på en rad olika faktorer. Alla företag har olika förutsättningar och möjligheter och vi på Direktkonsult är flexibla och erbjuder en lösning som passar just era behov.

Vad har ni för supportavtal?

Dels har vi ett standardavtal som täcker många av våra kunders behov. Vill man ha ett skräddarsytt supportavtal går det också bra. I båda fallen är det alltid en senior konsult som sitter på andra sidan av telefonen och hjälper er till en mer effektiv arbetsdag.

Har ni support för era affärssystem?

Ja. Vi har support för Visma.net och Visma Business och kringprodukter såsom Document Center, Visma Reporting, Document Center Enterprise, Approval, AutoPay, Expense, Project Management, AutoInvoice, OneStop Reporting m.fl.

Varför ska jag välja er som supportpartner?

Det finns många anledningar varför vi tycker att ni ska välja oss som partner. En av anledningarna är att vi är certifierad Visma-partner och har fått utmärkelsen ”Sveriges nöjdaste Visma-kunder” i Vismas senaste undersökning. Mycket i den utmärkelsen ligger i vår support och förvaltning. Personal som bemannar vår support är alltid seniora konsulter som är väl insatta i era system. Vi har en årlig kostnadsfri workshop och löpande kostnadsfria avstämningsmöten. Till det har vi också en helpdesk och kunskapsdatabas du kan ta del av.

Hur når jag er support?

Du kan nå vår support dagtid på flera olika sätt. Dels kan du nå oss via telefon, via mail på info@direktkonsult.se, eller via vår helpdesk som ni hittar på https://support.direktkonsult.se.

Har ni fri support?

Nej. Vi har valt att inte jobba med fri support, då konsultföretag som har fri support ofta bemannar den med 1st line support medarbetare. Hos oss kommer ni istället alltid i kontakt med en senior konsult när ni kontaktar supporten. På så vis kan vi hantera ärendet snabbare och kan ha en mer kostnadseffektiv support vilket gynnar både oss och våra kunder både ekonomiskt och kvalitetsmässigt.

Vi vet hur man växer. Redo att få din verksamhet att blomstra tillsammans med oss?