Boka möte

Byggt från grunden i molnet, ett affärssystem för framtiden helt enkelt

Boka möte

Visma.net: affärssystem i molnet, enkelt och användbart för alla typer av användare: anställda, expertanvändare och chefer

Med smarta, automatiserade och integrerade affärsprocesser i molnet hjälper Visma.net dig att fokusera på din kärnverksamhet och bli bäst på den. Du har alltid korrekt och aktuell information tillgängliga via webbläsaren i din smartphone, surfplatta eller dator, varsomhelst och närsomhelst. Och lika enkelt och användbart för alla typer av användare: anställda, expertanvändare och chefer.

Visma.net innehåller en komplett uppsättning av fullt integrerade tjänster med smarta funktioner som underlättar vardagen. Och eftersom Visma.net är tillgängligt från både dator, surfplatta eller telefon har du tillgång till funktionerna var du än är, och vilken enhet du än sitter på.

Hör av er för en demo av marknadens bästa affärssystem i molnet.

Systemet för dig med världen som arbetsplats! Visma.net i molnet ger er nya möjligheter och du slipper drift i egen dyr server.

Fördelar med molnet

En molnlösning gör på många sätt det dagliga arbetet enklare och mer kostnadseffektivt. Bland de vanligaste fördelarna brukar nämnas:

  • Inga höga investeringskostnader – du behöver inte äga vare sig hård- eller mjukvara och arbetar alltid med den senaste versionen.
  • Lägre utgifter – förutsägbara kostnader för just det antal användare och tjänster du vill använda.
  • Flexibilitet – enkelt att utöka eller skala ner när behoven förändras.
  • Säkerhet – servrar, installationer och backup-rutiner hanteras på ett säkert sätt alla dagar på året.

Läs gärna mer om Visma.net här>>>

Boka in dig på ett webbinar. Vi visar dig grunderna i affärssystemet, exempel på automation och hur man kan arbeta med applikationer för leverantörsfakturor och rapporter.

  • Kontaktuppgifter
    Välj tid för webbinar. Du kommer få en bekräftelse med länk till skypemöte.

 

Effektivare arbetsprocesser!

  • Har ni behov av att minska ned den administrativa bördan och manuella arbetsuppgifter? Företag i tillväxt hamnar ofta i den situationen, de arbetssätt man började med är inte anpassade för större volymer av försäljningar, fakturor, inköp.
  • Vill du få mer kontroll och en snabbare process av fakturor och betalningar för att förbättra er likviditet? Fakturor som hanteras manuellt med utskrifter, postgång och manuella bokningar av inbetalningar tar tid att hantera.
  • Vill du ha en stor flexibilitet och mobilitet i din verksamhet, det är dyrt med stora gamla servrar och vem ska ta hand om alla tekniska frågor. Kanske är det dags att tänka om och se upp i molnen efter lösningar.

Automatiserade processer och informationsflöden, skalbart och med förutsägbara kostnader. Satsa på Visma.net, marknadens bästa cloudlösning.

Visma.net Financials

Med avancerade funktioner för schemaläggning av olika slag kan Visma.net Financials automatisera för att effektivisera. Genom schemalagda transaktioner och processer, flödesautomatisering och avancerade import/exportmöjligheter skapar du mer tid för kontroll och analys och därmed en ökad effektivitet.

Förutom smidig integration med andra onlinetjänster, personliga rapporter och dashboards, m.m. innehåller förstås Visma.net Financials all funktionalitet som du kan förvänta dig av ett kraftfullt affärssystem.

  • Redovisning
  • Kundreskontra
  • Leverantörsreskontra
  • Bank-/likvidhantering
  • Anläggningsregister
  • Valutahantering
  • Periodisering

 

30 års erfarenhet med processutveckling och affärsintegrationer

Jobba med anpassade rapporter och vyer för er personal. Förenkla vardagen med att lägga till funktioner som utläggshantering och elektroniska fakureringsrutiner.

Visma.net Logistics

Som en fullt integrerad modul i Visma.net Financials är Visma.net Logistics ett enklare sätt att bemästra ditt lagerflöde.

Några nyckelfaktorer som stöttar är:

  • Marginalerna – du har alltid en uppdaterad bruttovinstmarginal och en komplett säljhistorik
  • Förbättrade inköpsprocesser – ger exempelvis möjlighet att koppla försäljningsordrar direkt till en inköpsorder och leverans direkt från leverantör till slutkund
  • Koll på lagerstatusen – spara pengar genom att ha rätt antal produkter vid rätt tidpunkt
  • Spara tid genom automatiserade processer – med ett effektivare arbetsflöde kan du minska tiden för manuella arbetsuppgifter
  • Förbättrad datakvalitet – med tillförlitliga data är det enklare att kunna fatta rätt affärsbeslut
  • Bättre kundupplevelse – inte minst viktigt är att korrekt information om exempelvis leveransdatum och priser ger dig verktyget att skapa positiva relationer med dina kunder



Aktuellt