Vismas nöjdaste kunder 2019

Affärssystem, Effektivisering, Om Direktkonsult

Nöjdast kunder 2019 bland Vismas partners

Vi på Direktkonsult är stolta över att ha mottagit priset – Vismas nöjdaste kunder 2019 – på deras årliga summit för alla partners. Stort tack till alla våra fantastiska kunder som gav oss bra betyg i Vismas mätningar, vi hoppas fortsätta ge er god service och leveranser.

Fredrik_kund

Vi som arbetar på Direktkonsult trivs, och vi tror att med det så trivs även våra kunder. Vår stolta försäljningsansvariga, Fredrik Lindblad, delar med sig några av tankarna kring vad som skapar goda kundrelationer.

  • Vänta inte på att kunden ska höra av sig.
    Förutse kundens situation och kontakta kunden när tiden är inne för en ny lösning. På Direktkonsult arbetar vi med årshjul där vi har bestämda uppföljningar med våra kunder enligt en planering.
  • Var din kunds bollplank
    Hjälp din kund utvecklas genom att tillåta en diskussion om bästa lösningen för just dem.
  • Det handlar om relationsbyggande.
    En stark relation är avgörande för framgång. Nöjda kunder är inte något du får, det är något du måste förtjäna. Varje kund har en utsedd kundansvarig som är kundens närmaste kontakt med oss. Vi vill underlätta dialog och kommunikation för att skapa bättre relationer.
  • Lös kundens situation
    Försök inte kompensera med nåt enkelt. Lyssna in all kritik, tolka situationen utifrån kundens situation och få den att förstå att du verkligen vill lösa kundens situation.
  • Våga tänka utanför din egen verktygslåda.
    Även om du saknar en passande lösning kanske du kan föreslå var kunden kan vända sig för att bli nöjd. En sådan oväntad hjälp imponerar och visar sann kundvård, som lätt sprider sig och bygger ditt varumärke. Företag som hanterar missnöjda kunder på rätt sätt blir de riktiga vinnarna på marknaden.

 

Vi kan öka er lönsamhet – tillsammans

Våra kunder är beviset. Läs om våra kundcase där vi beskriver lite djupare vad effekterna av ett samarbete och system kan vara för ett företag. Ett exempel är Swelube, ett företag som genom affärssystemet och automatiseringar lyckas hålla en hög tillväxt med god lönsamhet.

 

Swelube

Effektivisering av försäljning och orderflöden.

      Effektivisering av försäljning och orderflöden

      Hur du kan effektivisera din verksamhet för att skapa möjlighet att växa

 

Fråga om råd från experter

Många företag arbetar ineffektivt med sina affärsprocesser. Är ditt ett av dem? Användandet av affärssystem och lösningar för till exempel elektroniska fakturaflöden kommer att öka markant eftersom allt fler arbetsprocesser digitaliseras. Ett exempel är kraven om e-faktura vid offentliga upphandlingar gör att många företag behöver ta första steget in i den digitala världen.

Behöver du rådgivning för ditt företag? Söker du inspiration och kunskap om hur du skulle kunna effektivisera din verksamhet? Tveka inte att kontakta oss så hjälper vi dig.

Jonas Svensson/Jonas Svensson
Kontakta mig gärna på LinkedIn
0733 – 939 748

Dela nyheten